Ännu en gång, Värmland och Karlstad behöver flyget

I dagens VF finns en riktigt läsvärd debattartikel. Den handlar om hur viktiga både tåget och flyget är för Värmland. Något jag instämmer i till fullo. Jag har själv tagit upp hur viktig flygplatsen är för Karlstad och Värmland och det är kul att läsa att min mening kring den punkten delas av andra.

Skall Karlstad och Värmland ha möjlighet att konkurrera med övriga städer i Karlstad är det viktigt att vi har tillgång till en flygplats. Att Karlstad kommun är med och finansierar flygplatsen tycker jag är givet. Det är ett sätt för oss att visa att vi bryr oss om företagen och att vi ger dem möjlighet att växa genom att bidra till att komma närmare Europa och övriga delar av världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0