Så var riksdagslistan för FP Värmland klubbad

Idag har Folkpartiet Liberalerna Värmland hållit länsmöte. Anledningen till detta möte var för att fastställa den riksdagslista vi skall ha inför valet. Föga oväntat hamnade nuvarande riksdagsledamot Nina Larsson på plats nummer ett. Mycket bra! Jag kommer inte ihåg hela listan, inte så konstigt heller då det var 36 namn, men top fem ser i alla fall ut på följande vis:

1. Nina Larsson, Karlstad
2. Marianne Åhman, Sunne
3. Michael Helmersson, Filipstad
4. Gösta Frödin, Arvika
5. Naeimy Blücher Johansson, Kristinehamn

En riktigt bra topp där. Bra ålders-, köns- och länsspridning på kandidaterna.



Pressmeddelande från Folkpartiet liberalerna 10-01-16

Larsson och Åhman i topp på FP:s värmlandslista


Under lördagen den 16 januari fastställde Folkpartiet liberalerna i Värmland sin riksdagslista för valet 2010. Nina Larsson, Karlstad omvaldes enhälligt till förstaplatsen och Marianne Åhman, Sunne till andra plats. På tredje och fjärde plats placerades Michael Helmersson, Filipstad och Gösta Frödin, Arvika.


- Jag är jätteglad och tacksam över att ha fått förnyat förtroende. Det blir ett tufft valår, men jag ska göra mitt bästa för att stärka Folkpartiets stöd i valet den 19 september. Jag vill fortsätta verka för reformering av den svenska skolan, bättre integration och sänkta arbetsgivaravgifter säger Nina Larsson, riksdagsledamot (FP) för Värmland.


- Det är väldigt inspirerande och roligt att Värmlands folkpartister har gett mig ett så starkt stöd i och med andraplacering på riksdagslistan. Jag vill lyfta fram den socialliberala folkpartipolitiken. Jag har under åren engagerat mig inom sjukvård, äldrevård och handikappfrågor och bland annat dessa Folkpartiets hjärtefrågor vill jag driva vidare. Ett starkt Folkparti behövs i en återvald alliansregering säger Marianne Åhman, riksdagskandidat (FP) för Värmland.


Fakta:


Nina Larsson är 33 år, riksdagsledamot sedan 2006 och tidigare officer. Larsson är ledamot i Folkpartiets partistyrelse sedan 2007 och ledamot i riksdagens trafikutskott. Hennes hjärtefrågor är bättre transporter, skola, mångfald och företagande.


Marianne Åhman är 51år, tandhygienist i Sunne. Hon är idag aktiv i kommunpolitiken och i Värmlandstrafiks styrelse samt ersättare i regionfullmäktige. Hon har tidigare varit landstingsledamot under tio år. Marianne Åhmans hjärtefrågor är sociala frågor och landsbygdsfrågor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0