LUF-kurs i Stockholm

Det har varit en riktigt intressant helg måste jag säga. Åkte iväg till Stockholm i fredags för att under helgen på en kurs som Liberala Ungdomsförbundet höll i. Jag har fått mycket bra information och fått nytt perspektiv på många frågor, tack för det! Att jag har valt rätt sida inom politiken finns det efter denna helgen inga som helst tvivel kvar på längre, jag är hemma nu.

Läste för övrigt i VF om hur media gjort lite övertramp på regler kring fotografering. Jag tror stenhårt på press- och yttrandefrihet, men det måste finnas gränser. Jag tycker att det är oetiskt att filma inom sjukhus eller andra vårdinrättningar. Alla har och skall ha rätt att fota på allmän plats, men i artikeln ifrågasätts det om inte Centralsjukhusets entré kan räknas som en sådan. Det kanske den kan, men för mig går den personliga integriteten före den allmänna rätten som skulle råda där. Alla skall ha rätt att få vara sjuka och anonyma med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0