Oacceptabelt så det skriker om det

Givetvis så menar jag  det som hänt Pavlina Ekdahl, vice ordförande för Liberala ungdomsförbundet Lund. Lundagård uppger att Pavlina som bor i vad som kallas Smålands nation har på grund av sitt engagemang i LUF fått utså både hot och trakasserier från personer som inte delar, eller respekterar hennes åsikt. Sådana här handlingar skall fördömmas och det skall de göras med full kraft!

De flesta av oss har någon gång hamnat i en eldig debatt där åsikterna inte direkt gått hand i hand. Jag gillar inte heller alla åsikter jag hör och långt ifrån alla håller med mig i det jag skriver. Men att hota åsikter till tystnad är fel, något så otroligt fel. Sverige är en demokrati där alla har rätt att uttrycka sina åsikter och så ska det fortsätta vara. Alla krafter i vårt samhälle som gör minsta försök att ändra på detta ska motarbetas och ingen ska behöva känna sig tvingad till tystnad till följd av detta.

Detta är för mig en fråga om respekt och det står klart och tydligt att vissa saknar förmågan att ge varje individ den respekt han eller hon förtjänar. Hur mycket vi än må hata vad andra säger, skriver eller tycker så är det aldrig, under några omständigheter, okej att försöka tysta åsikten. Glöm aldrig det!


Andra som bloggar om detta ämne:

Adam Cwejman
Joakim Holmertz
Victor Zetterman
Amanda Brihed

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0