Namnbyten på Facebook-grupperna är INTE okej!

I dagens NWT kunde man läsa om hur gruppen "Profile Watchers" bytt namn till det tämligen osmakliga "Vi som har sexfantasier om barn". Vart är det roliga i detta? Snälla upplys mig någon! Detta är ett relativt nytt fenomen, att grupper byter namn till något helt opassande, som jag hoppas får ett slut snarast.

Jag själv gick för någon vecka sedan med i gruppen "Killarna mot tjejerna, först till 100.000". Killarnas del av denna grupp bytte för någon dag sedan namn till "Vi som fått HIV på Thailandssemestern" och tjejernas fick namnet "Vi som har sex med våra föräldrar". Jag blev först varse om detta när en vän till mig informerade mig om att jag var med i den ena gruppen. Först tog jag det med en nypa salt, men efter en del reflekterande har jag kommit fram till att det inte är det minsta kul och att det faktiskt kan uppfattas som kränkande för en del individer. Har ni som gjort detta någonsin tänkt tanken att det kan finnas någon medlem som faktiskt blivit smittad i Thailand eller blivit utsatt för sexuella övergrepp av sina föräldrar?

Att först locka till sig medlemmar genom att låta klubben stå för en rolig grej för att sedan byta namn och innehåll till något som kränker dem är i mina ögon ett helt idiotiskt beslut. Jag vill tacka kvinnan som polisanmälde gruppen "Vi som har sexfantasier om barn". Du har gjort helt rätt må jag säga!

Nej, att göra sådana här saker tycker jag inte är okej för fem öre. Det kan som sagt uppfattas kränkande av vissa och för att markera detta har jag idag valt att lämna in en anmälan om förtal till polismyndigheten mot gruppen "Vi som fått HIV på Thailandssemestern". Gränsen måste dras någonstans.

Kommentarer
Postat av: Linn

Håller fullständigt med dig!



Det roliga är, att under ditt inlägg så står det reklam om "Jag gick för att läsa resguiden om Thailand. Nu har jag precis börjat med mitt nya liv detoxguiden", smått ironiskt.

2010-01-15 @ 21:08:37
URL: http://pearldrop86.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Det är fan helt sjukt, vi stod här hemma förrut och diskuterade detta. Man blir så förbannad. Bra att du polisanmälde!

2010-01-15 @ 22:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0