Måndag igen

Så var det måndag igen och jag ligger hemma i soffan med en brutal värk i halsen och en näsa som rinner som om det vore det enda den kunde. Jag vet att jag lovade ett inlägg angående pensionärer och studenter i fredags, tyvärr så hanns det inte med och jag har inte kännt mig kry nog att ta upp ett sådant ämne under helgen. Jag känner att risken finns att jag inte får fram mitt fulla budskap, så jag avvaktar med det.

Igårkväll var det debatt mellan Mona Sahlin (S) och Fredrik Reinfeldt (M) i SVTs Agenda. Eftersom det krockade med Johan Falk så såg jag den först i morse. Jag kan inte riktigt förstå Mona Sahlin när hon skyller finanskrisen på alliansregeringen, men nått medel måste hon väl ta till när hon inte har något nytt att komma med. Höjda skatter och återinförande av system som inte fungerar, ja det är ju bra saker! Jag är rätt säker på att höjda skatter kommer att leda till mer svartarbete, hur kommer det löna välfärden?

Nej, nu ska jag fortsätta med mitt Arkiv X marathon. Det är kult det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0