En intressant debatt

Sitter just nu och kollar på SVT 2 och partiledardebatten som pågår där och om jag ska vara helt ärlig så blir jag bara mer och mer övertygad om att en rödgrön regeringen skulle skapa en ordentlig oreda i vårat land. De har väl samma åsikt i en fråga av fem och det största felet som alliansen gjort enligt dem verkar vara att ha dragit igång finanskrisen. Det är duktiga på att klanka ned på alliansen, men konkreta motförslag är det dåligt med enighet bakom.

Alliansen har gjort mycket bra för Sverige och befolkning under den tiden de har suttit i majoritet. Min skatt har sjunkit med 24% jämfört med 2006, skolan har fått stora viktiga reformer för att säkerställa en framtida hög kompetens och vi har fått möjlighet att ge oss in och konkurrera på marknader som tidigare endast varit tillgängliga för staten.

jobbskatteavdrag.se kan man gå in och räkna ut hur mycket mer man har fått i plånboken sedan 2006. Jag personligen har inte en sådan stor lust att lämna tillbaka det i och med en skattehöjning på 17 miljarder som de rödgröna vill införa. Jag som är ung funderar även på hur Socialdemokraterna tänker när de vill införa en ungdomsskatt. Alliansen har sänkt arbetsgivaravgiften för ungdomar under 26 år, något som Socialdemokraterna vill höja igen i och med denna "ungdomsskatt". Vart finns logiken? Ungdomar och invandrare är de som har svårast att få jobb idag, då är det väl självklart att vi skall göra allt vi kan för att underlätta för dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0